Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 15 januari 2018

En helg fylld med ord

En helg fylld med ord

Det har varit en annorlunda, ordrik helg. Jag har inte kunnat släppa Tsunamikatastrofen i Lissabon ur huvudet.


Bokdatorn har stått på hela helgen och rätt som det är har jag gått och skrivit. Medan jag lagat mat, bland annat surkål för första gången i mitt liv, har orden tumlat runt inom mig. Jag har funderat på vad som ska hända härnäst med mina huvudpersoner, vilka nya katastrofer som kommer att drabba dem, hur jag ska ta mig ur de katastrofer som redan har skett?

Just nu lever jag i Lissabon, i huvudet. Med trettiogradig värme och solsken, tsunami och jordbävningar. Varje gång jag går ut här hemma möts jag av isande vindar, lätt snö på marken och mörker. Hela helgen har varit mörk, betydligt mörkare än vanligt.

Jag är inte den som älskar att skriva under vintermånaderna, något många andra verkar tycka om. För mig är det solsken och värme som gäller. Kanske är det därför jag har tyckt om att fly bort i fantasin den här helgen?

Vad har du haft för dig?

Du har väl inte missat mina boktips nu i helgen:
Gunga åt Söder och Norr av Anna-Klara Mehlich
Mörkt vatten av Joyce Carol Oates
Handbok för superhjältar Röda masken av Elias och Agnes Våhlund.
Tre riktiga guldkorn. Böcker jag varmt rekommenderar.

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!