Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 13 oktober 2017

Tant Vildas magi av Emma Holmgren är en magisk berättelse

Tant Vildas magi av Emma Holmgren är en magisk berättelse


Tänk om livet var så lätt som det verkar i Tant Vildas Magi av Emma Holmgren. Visst finns det svårigheter, men de löser man lätt med ett glas saft, eller?

Mitt i vardagen finns det en magisk plats, där Moas mormor bor. Mormodern är gammal och glömsk och Moas föräldrar planerar att sätta henne på hem. Men Moa har sett en helt annan sida av mormor, pigg och glad och hjulandes runt i trädgården. Inte kan en sådan pigg person vara på ett åldersdomshem. Men vad är det som gör att mormodern förvandlas på det här sättet? Moa tar hjälp av sin vän Linnea och pojken med den höga hatten. Ett spännande äventyr tar sin början.

Jag tycker om blandningen av vardag och fantasi. För strax bredvid oss finns den där magiska ytan, som vi alla kan nå om vi bara öppnar ögonen. Med Emmas hjälp tar vi oss in i den magiska världen. En bok jag tyckte mycket om, som sträcklästes tills den var slut. Språket är lätt och enkelt, passande alla åldrar. Här och var dyker en liten illustration upp och fördjupar texten. Emma har skapat en unik värld som känns verklig och jordnära. En bok jag varmt rekommenderar. 


Den får fyra stjärnor av fem möjliga.


Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus och CDON.COM.

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 45 böcker. Foto Bertil Knoester.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!